Přes den se dotýkají růženců a nebes, ale v noci, za zavřenými dveřmi cel, zrůdná ruka chtíče zachvacuje jejich nebohé tělesné schrány. Zmítáni bolestným chtíčem funí svoje hříšné litanie do noci, uzavřeni staletými zdmi... Tak zhruba by se dalo charakterizovat entrée třetího záseku německého komba SQUEALER. Neotřelé, lehce nechutné, avšak nápadité intro přesně koresponduje s výbornou foto koláží na obalu, která příliš nenapovídá, jaká metalová odnož se skrývá pod ním...
Poté, co se za upoceně vzdychajícím onanistou v mnišské kutně zabouchnou dveře, šlehnou vás přes tvář trnové šlahouny trashových riffů Painful Lust. Bublající molotov průraznosti, agresivity a lehkých melodických záchvěvů v refrénu táhne maestro Henner štěkotem kreatorovského střihu a perfektně popohánějí sborové výkřiky „PAINFUL!!!“. V podobném duchu pokračuje i o poznání rychlejší Facing The Death, nicméně počáteční kouzlo ztrácí pomalu na účinku. Žíla melodického trashe zvolna vysychá a na scénu se valí melodičtější vichr, bližší power metalovým končinám. My Last Goodbye se opírá o silný refrén a dynamickou práci s tempem, kterou má na svědomí bubenická legenda Mike Terrana (zřejmě již naturalizovaný Němec). Thinking Allowed pálí od prvních vteřin ze všech hlavní – zasekávané riffování, vykřičený chórus, dynamická jízda... Under The Cross se noří do poněkud komornějších vod, ve středním tempu skvěle vynikne jak pečlivá práce kytarové sekce Kaspar/Schiel, tak Hennerovy čistší hlasové polohy. Jako osvěžení pak nastupuje velebné mnišské intermezzo, doplněné minimalistickým jamem rytmické sekce.
Šestý korálek na metalovém růženci Rules Of Life nechává vyniknout potemnělou akustiku, příjemnou polomluvu Hennera a nakonec i detonující refrén, tentokrát již zcela v melodickém hávu. Docela zajímavá „balada“ made in SQUEALER je na světě. Speed metalová koketérie Down And Out není zlá, ale potřebovala by výraznější pižma, nežli skýtá trivální refrénová halekačka a zběsilý úprk dělostřelce Terrany. Stylovou nespoutanost se SQUEALER snaží dokumentovat písní Fade Away, ale zmatený pokus o módní hybrid gotického rocku pajdá na obě nohy. Hennerovy tato tklivá poloha dvakrát nesedne a ani kompoziční stránka věci nedokáže vybruslit z průměru. Naštěstí následuje brnknutí na tu peprnější strunu – Out Of The Dark zase nakopává pozvolna tuhnoucí materiál. Šestistrunné sekáčky, kopákový masomlýnek, chrchlající Henner a hulákavý refrén, toť zjevně pravý naturel tohoto komba! Vzápětí se však zadaří i experimentální úlet In Zaire. Propojení tribálních rytmů, samplů a úderných kytarových detonací metamorfuje na výbornou. Na závěr si Mike Terrana přitopí pod kopáky a rozjede divokou jízdu Low Budget Heroes. Praděd trash se vrací a uprostřed všeho kraválu radostně kyne na rozloučenou...
Co se tedy skrývá pod křížem? Především nápaditý mix trashe a power metalu, dokořeněný bravurním představením všech SQUEALERovských instrumentalistů. Taktéž něco málo nadbytečné strusky a jeden silně nadstavový expemplář, který kdyby nebyl, albu by to jen prospělo. I tak se tento exkurz do neradostného světa církevního pokrytectví sluší zakončit pozitivně, neboť album Under The Cross se poslouchá výtečně!